Fireflies



Jag tänkte på en sak förut: Att våra sinnen förknippar minnen. Haha, det lät ju fint.. Men jag menar så här: Att dofter kan få oss att tänka på vissa saker, smaker kan få oss att tänka på vissa saker, bilder kan få oss att tänka på vissa saker, osv. Men något mer som har minnen med sig är musik. Jag kan höra på en låt som jag lyssnade på för ett tag sen och få tillbaks den känslan som jag hade då inom mig. Var jag glad och lycklig under den tiden så blir jag det när jag hör låter. Var jag ledsen och sur så blir jag det. Även saker som hände under tiden man lyssnade på låten minns man. Man minns hur man mådde, kände, var, tänkte, hur livet såg ut. Man minns. En låt kan ha en hel historia om ens liv. Det är ganska coolt.

Owl City med Fireflies får mig att tänka tillbaks till Konfirmationslägret som vi var på i februari i år.  Det var kul. Mycket roligt hände, t.ex. Jan Guillo, No life!, pool i duschen... Jag kan sitta och lyssna på den låten och minnas precis hur livet var då. Det var kul helt enkelt, det minns jag genom låten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0