7 - Något som jag inte skulle kunna leva utan

  Finns det något som jag verkligen behöver i mitt liv för att må riktigt bra så är det musik. Musik är alltid en vän som tar emot en med öppna armar. Jag och musik har alltid haft ett speciellt band till varandra.
  När jag är jätteledsen så lyssnar jag på musik för det får mig genast på bättre humör.
  Är jag på bra humör så lyssnar jag på musik för att det skapar en ännu starkare känsla.
  Då jag är trött så lyssnar jag på musik för det väcker mig till liv.
  Jag lyssnar ofta på musik, vad jag än är på för humör, för det är en riktig förälskelse för mig. Jag mår bra av musik. Jag skulle inte kunna leva utan den. För de dagar då allt känns skit, då man vill ge upp, då man bara vill släppa allt och gråta, då sätter jag på musik, för det ger mig hopp igen. Och så får jag alltid ett leende på läpparna när jag hör tonerna komma ut ur högtalarna.
  Musik skapar ju sådana känslor. Den kan få en lycklig, glad, ledsen (på ett härligt sätt) och ja, det är fantastiskt.
  Så musik är något som jag får mig att gå vidare, får mig att fortstta, som får mig att vilja och tro och hoppas. Det ger en styrka och en massa glädje. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0