4 - Något som jag längtar till

  Vad längtar jag till? En ganska svår fråga. Jag vet att jag inte vill bli stor, för det är bara en massa ansvar, och jag vill inte gå ur nian, för tiden på Fryken har varit en av den bästa tiden i mitt liv, jag vill inte vara tvungen att välja gymnasielinje och, ja jag längtar nog inte så mycket efter framtiden i alla fall.
  Men jag längtar efter julen. Den är ju mysig. Och nyår ska nog bli ganska så kul det med. Men något som jag verkligen längtar efter? Hmm..
  Jo, nu vet jag nog en sak! Ända sen idol började så har jag velat söka. Jag har räknat åren och väntat som ett litet barn på tomten. Och åren har ju gått, för snart är jag sexton år och får söka.
 Och SOMMAREN, den längtar jag efter väligt väldigt väldigt mycket! Ge mig sol, värme och bruna ben. Jag hatar vintern, den är så fruktansvärt kall.
  Så längtar jag tills jag blir frisk och inte är hes längre.
  Men något speciellt, det vet jag inte riktigt. Kanske att något riktigt bra ska ändå, något oväntat.
  Ja, jag längtar tills det händer något skitkul, jättebra, helt fantastisk. Något som jag alltid ska minnas. Det längtar jag nog efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0