2 - En resa

Jag ska berätta om en resa som jag gjorde när jag gick i sexan. Det är nog en av både de värsta och de bästa resor som jag har gjort. Mycket konstigt och kul hände. Väldigt många skratt.
Resemålet var Gambia.
  Ja, jag, mamma, mormor och Linnea drog till Afrikas minsta land 2007. Jag hade sådana förhoppningar, för jag hade inte varit utomlands sen jag var fyra-fem år. Jag så himla mycket emot värmen och solen. Jag tycket det skulle bli så himla kul att få åka iväg ifrån kalla Sverige.
  Men när vi kom dit, till hotellet, ville jag hem. Det var hemskt. Hotellet var inte det bästa och människor var på och jobbiga. Det var så skabbigt. Så lortigt och... usch. Den kvällen hatade jag att jag ens satt mig på planet. Men jag var där, och skulle vara där i två veckor.
Men som tur försvann det värsta utav det hemska nästa dag. Det blev bättre. Jag började till och med gilla stället.
  Hotellet var inte särskilt stort, och det var inte poolen hellre.
  Första dagen älskade vi frukosten på hotellet: juice och frallor. Fast det varade inte så länge, efter några dagar orkade man knappt få i sig frukost för att det var så äckligt... Jag vet att jag låter kräsen, men man tröttnade på det. Och tanken på hur juicen smakade får mig att må illa.
  Nu låter det som att jag verkligen hatade stället, och innerst inne så gjorde jag nog det, men det fanns anledningar, tro mig!
  Toaletten var konstig bland annat. När man spolade så spröt det ut vatten bakom den, plus att den lät så att man kunde få hörselskador.
  Och en dag när vi vaknade så var llt täckt med kryp. Insekter överallt! Så himla äckligt. Vet ni varför de fanns överallt? För att vintern hade kommit. Men så tur så varade det bara i en-två dagar.
  Jag blev även sjuk när jag var där. Inte kul. Minns hur jag låg och kollade på luftkonditionering och såg hur den blinkade. För varje gång det blinkade grönt så blev jag mer och mer illamående, och till sist var jag tvungen springa till toan och spy, fy vad jag hatar det! Fast nej, jag blev inte spysjuk. Sen efter några dagar så fick jag ont i halsen, och inte lite onte heller! Och  det dröjde även inte länge tills febern kom. Så då var det bara att söka upp doktor. Och som tur var kunde han svenska, för han hade utbildat sig i Sverige. Efter "undersökningen" så visade det sig att jag hade halsfluss, så jag fick penicillin.
  Det fanns även en som städa på hotellet, han blev väldigt bra vän med oss. Och det värsta med det var att han skulle gå och hålla mig i handen HELA TIDEN. Han var ju vuxen! Och jag tolv! Fast han var snäll, inget snusko eller så...
  Jag har bara nämt några av sakerna som hände borta i Gambia, men ni förstår kanske hur det var? Nej, det tror jag inte att ni gör, för på något vi hae jag det ändå jättekul. Det är helt klart en av de roligaste sakerna jag någonsin gjort!
  Men när vi var där var det ju inte så kul, men nu i efterhand så skrattar jag bara.



Tyvärr har jag inga bilder ifrån resan på datorn.

Kommentarer
Postat av: Sandereli

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.

2011-04-26 @ 11:18:53
URL: http://sandereli.blogh2o.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0