12 - Vad som får mig att gråta

  Ett lätt ämne det här, för jag gråter åt det mesta. Det spelar inte någon roll om jag är glad eller ledsen, en tår vill sig nästan alltid fram ur mina ögon. Det är som det bara ska rulla ner en tår för kinden och till sist landa någonstas.
  Jag gråter väldigt lätt till filmer. Speciellt kärleksfilmer som är sorgliga fast samtidigt sådär fina. Sådana filmer är så fantastiska och hemska att se på. Med de befriar en lite. Gör en lättad och fri.
  Bra musik kan också få mig att gråta. Särskilt sorlig och fin såklart.
Död och sorg gråter jag ju av med, men det gör väl nästan alla.
  Fast när tårarna sprutar som värst är nog när jag mår skitdåligt, då jag känner helt värdelös. De dagarna man känner ful, dålig, äcklig, hemsk och tror att man inte är bra på någonting och att man bara är en onödig varelse som spatserar runt här i världen. Fast det är väl inte direkt då jag börjar gråta, utan ser man då på en sådan film och det är sådan musik i filmen, ja då rinner det som bara den.
  Jag är en väldigt känslig person, men som inte gillar att gråta öppet, sådant trams försöker jag undvika, för det blir bara massa blickar och prat då. Jag gråter helst själv, men gillar att bli tröstad och att få någon som lyssnar så att jag kan prata av mig. Det är nog därför jag gråter öppet så sällan, för att jag babblar av mig allt, eller så skriver jag. Jag kan sitta och skriva ner hur jag känner och sedan må bra igen, det gillar jag.
  Jag gråter också när jag blir sviken, sådant är jobbigt. Det får en att må riktigt dåligt. Man känner sig helt enkelt sviken.
  Usch, sorgligt det blev nu! I morgon tar vi det som gör mig glad, tror jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0