Summerburst

 
 
DAMN, vilken helg jag haft med summerburst, Göteborg och bästa Linnea. Den tog på riktigt kol på oss, men det var det värt! Vid tretiden på fredag anlände vill till Götet. Stämningen i staden pulserade. Vi checkade in på Scandic, duschade och fixade oss festfina, därefter blev det middag, innan förferren tog ordentlig fart. Jag tror att alla på vår våning var där för festivalen, för det var förfester på var och varannat rum. Vi drog in rätt sent på fredagskvällen, men hade det verkligen grymt, förutom en sjukt otrevlig ordningsvakt.  När vi skulle in på barområdet höll jag Linnea i handen för att inte tappa bort henne, men just när vi skulle komma in på området drog en ordningsvakt isär oss och snäste surt "vafan släpp henne!". Grr, sånt kan få mig att gå i taket. Axwell och Ingrossa var precis som förra året jättebra. Jag får gåshud när jag tänker tillbaks.
 
På lördagen var det bara att dra igång igen! Det gick så segt att sörpla på rosévinet. Man har helt enklet blivit för gammal för 2-dagars. Vi gick in till området välidigt tidigt, vilket vi på sätt och vis fick betala för senare. När jag är full och känner att jag är färdigfestad, så ska jag hem, no matter what. Och att resonera med en Josefin som är allt annat än klar i bollen, är inte det lättaste. Så runt 22.00 bestämde jag att det var dags att dra hem, vilket resulterade i att jag och Linnea tappade bort varandra. Haha, det blev lite dramatiskt där en sväng, men till slut fann vi varandra och avslutade kvällen på hotellets bar med några vänner till Linnea. Sen styrde vi en egen efterfest på rummet innan vi slocknade. 
 
Ja, helgen var grym! Söndagen var seg, jag orkade inte alls gå i affärer, utan satt mest i en trappa i Nordstan och väntade på att det skulle bli dags att ta tåget hem. Det var så underbart att få bli hämtade av våra fina pojkvänner i Kil, och att få åka hem och sen få sova i sin egen säng (trots den übersköna hotellsängen). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0