Spökar det?

Under natten mot fredag hände det en väldigt konstig grej. För tillfället står det en liten hylla (en 2-plans) på golvet vid min sänghalva, då vi inte hängt upp den på väggen ännu. Under kvällen så satte jag min mobil på laddning, och då la jag den på hyllan, då den ligger just vid uttaget. Strax efter tre på natten vaknar både jag och Oscar upp av ett märkligt ljud. Vi hör hur min mobil börjar att dra sig längs med hyllplanet. Det varade i några sekunder. Den DROG  sig verkligen efter träskivan på hyllan. Efter en stund hör vi hur mobilen slår i golvet. Både jag och Oscar sätter oss upp och frågar: "vad var det där?". Första tanken var att katten hade råkat ha ner något från fönstret. Men i fönstret stod allt som vanligt. Men min mobil... Min mobil låg på golvet, och då förstod jag direkt att den måste ha släpats på hyllan tills den trillat ner.
 
Vi började direkt att leta efter en naturlig förklaring till hur den hade kunnat trilla. Hade katten fastnat i laddningssladden? Hade hon lekt med mobilen? Men på något vis stämde inte det. Hyllan står nämligen väldigt nära väggen, och där hade aldrig katten fått plats. Telefonen hade trillat mot väggen, så om katten hade fastat i sladden, borde den ha trillat åt andra hållet. Och om hon hade lekt med mobilen, hade ljudet varit mer som om telefonen åkt fram och tillbaks. Men det var verkligen som om mobilen drogs på en rak linje, tills den damp ner. Väldigt obehagligt.
 
Både jag och Oscar fick en väldig obehagskänsla när vi hörde ljudet, det kändes onaturligt. Och det var konstigt att vi bägge vaknade sådär, det brukar inte hända. ALltid när jag hör oförklarliga ljud, brukar jag höra om det är katten, men detta var inget "kattljud". Och på något konstigt sätt, hade jag när jag hört ljudet, tänkt "herregud, det är NÅGON som drar i min mobil!!!". Det kändes som om någon var i rummet. Så himla läskigt. Och när lätet drog igång blundade jag hårt, för jag ville inte se om någon fanns vid mig. Jag bara väntade på att mobilen skulle trilla, vilket den även gjorde. Spökar det hemma? Vi har inte märkt av något som helst tidigare, nämligen. Usch. Haha, vi var faktiskt lite smålöjliga och hade lampan på tills det ljusnande. 
 
Nåväl, fortsättning följer! Hoppas att detta var första och sista gången något sådant hände. I natt verkade det iaf lugnt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0