Min måndag och helg

 
Vi är inne i maj, och jag skulle inte kunna vara lyckligare! Maj är min favoritmånad. Jag fyller år, vårvärmen kommer, blommorna börjar dyka upp i vägkanterna, det händer alltid massa roligheter i maj... ja, listan kan göras SÅ lång! Hur som haver, jag tänkte berätta om min helg. Det har varit en salig blanding. Stress, spökerier (ska ta upp det mer i ett separat inlägg), jobb, Valborgsfirande och bakishäng med pizza. Valborg firade vi först med förferre hemma hos oss med grillning, sen drog vi vidare till nästa förfest, för att sedan hamna på Idet. Jisses, det var så varmt och trångt, men vi överlevde. Igår jobbade jag ett dagspass, sedan köpte jag och Oscar med familjepizza och åkte hem till mamma och familjen för att umgås och prata om den gångna festkvällen. 
 
Idag har jag sovit ut ordentligt, efter tre nätter med urkass sömn. Halv tolv vakande jag, hehe. Men tust me, det var välbehövligt. Oscar jobbar heldag, så jag har i egen takt fått fixa och dona här hemma. Tro det eller ej, men när det kommer till att städa, kan jag älska att få syssla med det själv. Så det har städats, jag har lagat mat, läst tidningar, bakat dessa goda chokladbollar, sett ikapp serier och lyssnat på poddar. Härlig måndag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0