4/5-16


Några knäpp från en kvällspromenad, och från idag. 

Hej svejs! Vilken U N D E R B A R dag det har varit!! Solsken OCH värme. Vi sov så skamligt länge idag, för Oscar var (och är, hehe) sjuk, och jag orkade inte gå upp själv. Stackarn, han hostar och han hostar.. 😔 När vi väl kom upp, dukade jag upp frukost i solen, för tänka sig, idag var det verkligen så varmt. Dagen har gått fort. Till middag grillade vi hamburgare. Haha, jisses, ni skulle ha sett oss... Det slutade faktiskt med att jag stod och ropade: "Oscar, kom hiiiiit, det brinner!!!!!". Ja, vi grillade hamburgarna på folie som vi lagt på grillen, och helt plötsligt tog det eld i fettet som hamnat på folien, och innan vi visste ordet av, brann det även i folien. Jag fick stå och dra i tyllgridinerna på altanen, så att de inte skulle antändas, medan Oscar släckte elden. Tack och lov gick allt bra, och ingen större skada skedd, förutom några brända hamburgarebröd. Middagen ute i solen smakade fasligt gott. Det somriga vädret och hela stämningen fick firas med ett glas rosé. Visst är det sommar-feelings for real då?! 

Nu ska vi krypa till kojs och lösa korsord  (pensionärsvarning på den, va?), föri morgon ska vi ut på äventyr - hela familjen! Vi börjar med Saab-träff i Örebro, sedan blir det grillning hos mormors syrra i Laxå. :-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0