4/3-16


Även om man jobbar helg, och helg inte betyder mer än vilken veckodag som helst på grund av det, så gillar jag att lyxa till det extra på fredags- och lördagskvällarna. Ikväll fixade vi i ordning fläskfilé, klyftpotatis och rödvinssås. Jag dör så gott det blev. Nu myser vu i soffan framför Beck och dricker vin. Sånt här uppskattar jag verkligen. Jag längtar efter den dag då vi flyttar till större och har möjlighet (eller, möjligheten har vi väl, men det är lite trångt...) att bjuda över vänner på middagar och kunna erbjuda dem sovplats (enklare än om de ska behöva fixa skjuts, osv), sen köra världens härligaste brunch morgonen efter. Ja, ni hör ju, man börjar uppskatta andra saker med åldern. Jag gillar faktisk vuxenlivet, jag njuter av det. 

Nu ska vi ta vara på denna fredagskväll, hoppas ni har det underbart! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0