Den bittra verkligheten


Varje gång det storstädats hemma, och det bokstavligt talat är jättefint, tänker jag: "så här ska jag hålla det nu". Men så kommer verkligeheten i kapp en och påsar med burkar och flaskor sen helgens fest ligger på hela hallgolvet, tvätten tar upp det mesta vardagsrummet, disken svämmar över, det luktar instängt, diskmaskinen har täppt igen och motivationen till att fixa allt, finns inte. Det är den bittra verkligheten. Det räcker med att laga middag, tvätta en tvätt eller att handla mat för att denna slags oreda och röra ska komma fram. Och just idag vill jag kräkas på det, för tiden för att ta itu med det finns verkligen inte. Jag måste packa färdigt och göra en lista över saker som måste göras, samt att jag behöver lägga mig i tid, då jag jobbar imorn bitti. Men visst är jag inte ensam om detta, visst är vi fler som ibland lever i detta vardagskaos? Men jag antar att det är okej, för ibland räcker inte dygnets timmar till, och då får man ta nya tag dagen efter. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0