Semester dag 1 - Grebbestad

Glädjen av att kunna gå upp på morgonen och veta att 5 dagas semester väntar, var obeskrivlig! Som vi längtat efter att ta husvagnen och åka mot Grebbestad. Vid 11.00 lyckades vi komma iväg, och cirka fyra timmar senare anlände vi till campingen. En riktig schysst camping med fin badplats och hela köret. Enda minus är väl att det är en bit att gå in till Grebbestad, men med bil än det perfa.

Det första vi gjorde, var att tända grillen. Jag och Oscar kompletterar varandra bra. Han sköter grillen och allt annat med husvagnen, så sköter jag det andra, så som matlagningen och lär upp Oscar campinglivet. Man kan ju det mesta efter oräkneliga gångers husvagnssemester.

Efter mat i magen och lite vila, tog vi bilen in till Grebbestad. Oscar har som yngre faktiskt ägnat en del tid här, då hans pappa bott i Grebbestad. Sist jag var hit, var ca 15 är sedan. Man kan ju säga att jag antagligen uppskattade det mer nu! Sådant mysigt ställe. Vi kände på havstemperaruten och strosade runt. Magiskt. Vädret är verkligen med oss, 25 grader varmt. Min bild AC har dock lagomt till resan gott sönder, vilket suger, då man svettas ihjäl och tvingas dricka litervis med vatten.

Vi gick upp på ett berg där jag skulle älska att ha picknick. Det var sådär supersuperromantiskt som det kan vara på film. Solen var påväg ner och man såg turisterna strosa längs med havet och sitta och trängas på restauranger där de åt räkor och drack vitt vin. Ahh, det såg så mumsigt ut! Innan vi åker härifrån, lär vi göra det. Räkor och vin är lika med det bästa med livet typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0