Kaotisk torsdag


Denna dag har varit kaotisk från morgon till kväll. Deg hela startade liksom med att jag fick reda på att jag även skulle jobba kvällen - jag som var helt inställd på en ledig dag. Sen eskalerade det bara. Jobbet var sådär tråkigt och tufft som det tyvärr är ibland. När jag skulle hem, trillade jag även i halkan och slog upp både byxor och knä. Med blodigt knä åkte jag hem i ishalka. Väl hemma skulle jag ta mitt glas vatten inför kvällen (jag måste alltid ha ett vattenglas på sängbordet när jag ska sova), det hann jag inte mer än ställa ner förrän det sprack i två bitar. Det hade redan börjat spricka, men det kalla vattnet fick det att gå mitt itu. Det blev blött överallt. Nu upptäckte jag även att mitt knä blött ner vårt sprillans nya satinlakan. TACK FÖR MIG VIDRIGA TORSDAG, NU LOGGAR JAG UT, känner jag. 

Men dagen har ändå haft sina ljusglimtar. Min syster tog körkort (åhh, jag kan inte annat än bli stolt, hon är så duktig!), och jag fixade fint i hemmet. Sammetsgardinerna är helt underbara. Nu längtar jag tills vi får upp något nytt på väggarna! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0