16/2-16


Jag har verkligen hamnat i ett trist mönster. Jag går upp innan "Efter 10" börjar, käkar frulle framför teven och tar runt 12-tiden tag i dagen och för mig i ordning. Sen lagas det middag och sedan väntar jag tills klockan ska bli fyra och att jag kan börja jobba. Jag jobbar nästan vara kvällar för tillfället, och jag får inget vettigt gjort pm dagarna. Jag börjar bli lite deppig av detta, då det känns som om mitt liv saknar syfte, och jag jag bara går om dagarna och bockar av sak efter sak. Plus att mitt enda sociala liv sker på jobbet och när jag och Oscar hänger i soffan innan läggdags (hehe, vi ser inte så mycket av varandra, då han jobbar dag på vardagarna, och jag jobbar kväll och helger...). Men det är väl en liten svacka just nu bara, det går över. Allt blir lättare ju närmare våren vi kommer. Då blir liksom alla problem lösta, haha. Ja, ni fattar. Det här blev något flummigt, men jag är helt enkelt trött på vintern. 

Iaf! Jag gjorde dock en sak idag som jag inte gjort på länge - lyssnade på "Måndagspepp"! Världens bästa pod. Den inspirerar verkligen. Den fick mig att tänka om idag, och kanske var det just det jag behövde också. Det är dags att börja ändra mönstret helt enkelt. Hitta en ny väg och börja om lite. Jag vill spy på min vardag för tillfället, och så borde det inte vara. Och hur fantastiskt är det inte att det är vi som har makten över vårt egna liv?! Vantrivs man med något, är det bara att byta bana! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0