Nyttigare chokladbollar

 
Jag har varit SÅ skeptisk till de så kallade nyttiga chokladbollarna. Okej, nyttiga och nyttiga, men de är ju betydligt bättre än vanliga chokladbollar. Igår när syrran och Lovisa kom över, bestämde jag mig dock för att i alla fall ge dem ett försök. Och hur blev de då? Alltså OMG, varför har jag testat dessa förut? De var minst lika goda som vanliga, om inte ännu godare! Det var inte sista gången jag gjorde dessa. Mums!
 
Receptet hittade jag på Hannalicious blogg.
 
Du behöver:
8-10 st dadlar
2,5 dl glutenfria havregryn
1,5 msk kakoapulver
2 msk kaffe
0,75 dl kokosolja
 
Sen är det bara att mixa ihop allt. Jag hade dock ingen mixer, men med lite knådande med en sked, blev resultatet toppen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0