27/4-16

 
Det är verkligen underbart att denna månad börjar lida mot sitt slut, för april har varit en skitmånad. Både det ena och det andra har gått sönder, det har varit klent med jobb (det är en dipp innan semestern), jag har mått sämre än vanligt och det mesta har krånglat. Igår hade jag enorm framtidsångest, för ärligt, det är inte roligt att gå utan fast jobb. Det börjar nästan kännas som om att man måste börja studera i höst, för att man ska ha någon som helst trygghet. Visst, man kan springa som vikarie, men man har ingen säkerhet i det, samt att man sällan går på ett mänskligt schema. Men saken är ju den.... jag känner inte att gnistan till att börja plugga finns där. Ahh, framtiden är jobbig att tänka på. Och igår när kaffemaskinen pajade och katten åt upp maten jag hade glömt framme, kändes det ju som jorden gick under. Haha, jag låter bitter, men jag tycker synd om oss ungdomar i dagens samhälle. Det är ytterst få som sitter med ett fast jobb i min ålder, och utan det, är det mycket som blir rätt krångligt. Ja ni, man vill så mycket, men det enda man har tid med, är att springa mellan olika jobb för att överleva varje månad. 
 
Anyway. Världens finaste pojkvän piggade upp mig genom att komma med en blombukett och en tidning. Han är verkligen den goaste på denna planet, alla borde ha en sån. ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0