Sagrada familia och Tibidabo

 
Idag började vi dagen med att bege oss till Sagrada familia. Det är en extremt fin kyrka som man bara måste se om man är på besök här. Väntetiden på att få komma in i kyrkan, var dock 4 timmar, så vi skippade att gå in, istället begav vi oss till (rätta mig om jag har fel) Barcelonas högsta berg, Tibidabo. Vi åkte två spårvagnar upp, sedan nådde vi toppen. Där hittar man en gammal nöjespark och en kyrka. Det var så vackert! Utsikten var fenomenal. Det var första gånger jag var dit, men oj alltså, dit kan jag åka igen.
 
Jag är riktigt trött ikväll efter att ha flängt runt, och jag har en hel del hemlängtan på det. Jag har väldigt svårt för att missa roligheter, jag vill helst vara med på allting. Denna helg missar jag marten (marknaden) på hemmaplan, och det tar emot en del. Men jag ska inte klaga, jag älskar att vara på denna plats också! Dock börjar insikten om att familjen snart åker hem, och att jag ska vara kvar 4 veckor till, bli allt klarare. Jag skulle vilja följa med den hem, få tärffa syrran och min snos... men, jag vet att jag skulle ångra mig, så självfallet blir jag kvar och går kursen. Det kommer säkert bli superbra det med! Och till sist åker jag ju hem, och då väntar en massa kul! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0