28/9-15


Snacka om en grym gårdag och en grym dag idag!! Igår hängde jag och några andra tjejer på rummet hela, långa dagen. Vi pluggade, flamsade och pratade - precis som vanligt. Jag har verkligen fått mig en drös störtsköna tjejkompisar här nere, det kommer bli separationsångest gånger hundra när vi ska säga hejdå, efter att ha bott och levt med varandra 24/7. Vi har det alltid så kul, en perfekt blandning av personligheter. Drinkarna börjar hur som haver komma någorlunda till rätta, men det är bara att nöta vidare.

Idag är jag galet trött, för jag, Ceona och Monica steg upp 04.00 och tog en taxi till stranden för att beskåda månförmörkelsen. Sån kul grej, och det var både mysigt och fint! Vi var hemma igen vid halv sex, då sov vi en stund till, innan skolan väntade. Asså satan vad nervös jag var idag, då vi hade vårt första riktiga prov idag, dvs "free pouring-provet" (googla på free pouring om ni ej vet vad det är). "Free pouring-provet" är ett måste att klara, om man ska bli godkänd på kusen. Vi hade vårt första försök idag, men om man misslyckats idag, har man två chanser till på sig, imorn och på onsdag. Men vet ni vem som klarade det på första försöket då??? Jo, jag!!!! Jag är så himla, himla glad! Nu ska jag verkligen klara denna kursen. Bara jag lär mig alla drinkar, så kommer detta gå vägen, detta jag säker på. Det är något av det tuffaste jag gjort, denna kurs, men det går om man vill och fokuserar! Nu är det bara att bli godkänd på teorin + drinkarna, samt att bli godkänd i baren - sen är jag en utbildad bartender, hur coolt?!

Nu ska jag nog ta en power nap innan det väntar drink-plugg resten av kvällen! Sömn är minst lika viktigt som att plugga, för annars fastnar ändå ingenting. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0