17/11-15

 
Några riktigt bra dagar har passerat. Hela söndagen var sådär superbra. Jag och Oscar åkte upp mot skogen till våra sommarstugor och fann en gran, plus granris och annat som jag pyntat med ute på vår trapp. WOW, säger jag bara, vilken fin dag det var. Frosten låg som ett täcke över skogen och solen glimtade fram mellan trädkronorna (bilder ovan). Vi fortsatte dagen med en sväng till mamma, och avslutade den med fläskfilé-middag i soffan. Jag har alltid dragit mig för att tillaga köttkött (inte kyckling och fisk, dvs), men denna gång blev det galet gott. Kanske för att jag tog temperaturen på köttet! 
 
Igår och idag, har jag börjat på ett nutt jobb. Denna gång har jag valt att testa på äldreomsorgen. Kul att få nya erfarenheter! Jag må säga att jag trivdes, och kommer antagligen gå bredvid på alla avdelningar nu framöver, så att jag kan hoppa in där det behövs. Än så länge är jag bara inlärd på en avdelning. 
 
Nu tänkte jag pyssla lite här hemma. Vi hittade massa gamla, användbara prylar när vi var ute och rotade i uthusen.Vackra glasflaskor, gamla mjölkorga, bland annat. Och så måste jag bara smygstarta med julpysslet... Någon dag ska jag ta tag i julbaket. Jisses vilken jul-älskare jag blivit!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0