A taste of summer

 
Okej, jag vet inte om man får skriva om alkohol på bloggen och så... men ärligt talat, jag måste dela med mig av detta! I helgen så slängde jag ihop en galet god drink, och receptet borde alla som fyllt lagligt prova nån gång i livet! Alldeles perfekt en sommarkväll i juli då man grillar med sina vänner och solen skiner!
 
Jag vet dock inte vad man ska döpa drinken? "Strawberry daiquri with a twist", kanske? Iof känns det som om ingredienserna till denna och en äkta strawberry daiquri skiljer sig lite väl mycket... "A taste of summer" kanske passar bättre? Nåväl, här kommer receptet!
 
Ingredienser:
6 cl Bacardi razz 
10 ganska så stora, frusna jordgubbar
10 cl fruktsoda
Mycket is
Basilika 
1/4 citron
 
Gör så här:
Häll alla ingredienser förutom basilikan och citronen i en mixer. Mixa allt! Det gör inget om det blir lite jordgubbs-/isbitar kvar. Häll upp drycken i ett glas. Häll i saften från 1/4 citron. Toppa med en valfritt mycket basilika. Rör runt med en sked för att verkligen få fram basilikasmaken! Drick och njut! PS. Om du tycker drinken är för söt, häll då i mer citron, eller ta en del sodavatten istället för fruktsoda!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0