Vi är framme!


Efter ett tags bilåkning, kikade jag helt plötsligt på gps:en (hade glömt sugproppen, så den låg bredvid i sätet) och upptäckte att vi hade kört lite fel. Vi hade totalt missat skylten som det stått "Östersund" på. Vi blev en timme senare än beräknat, men nu är vi på plats. Älskade Kaxås, detta är lite som ett andra hem. Jag har spenderat otroligt mycket tid här, jag har tappat räkningen på antalet gånger jag varit här uppe. Släkten från min morfars sida kommer härifrån, och stora delar av släkten från mammas sida bor fortfarande här. Dock tror jag att vi skippar släktbesök och istället ser till att besöka platser som man måste se, och göra alla saker man bara måste göra när man är här. Jag hade mer eller mindre glömt bort hur vacker denna plats är, jag blev nästan lite rörd (gamla barndomsminnen, en bölig personlighet, en trött skalle och en fin plats blev nog lite för mycket haha). 

Huset vi hyrt är riktigt gulligt! Här ska vi spendera våra fem dagar (förutom i morgon då, då vi bor i spökhus). Vi kommer absolut att trivas! Så fort vi anlände, lagade vi ihop en pastarätt, och nu vilar vi (nåväl, Oscar sover och jag bloggar). Stackaren är en aning trött efter att ha kört över 60 mil. Men det blir en lugn kväll, otroligt skönt! I morgon ska vi göra Kaxås innan vi drar mot Borgvattnet. Länge leve semester! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0