26/7-15


Dessa fem dagar i Jämtland har verkligen rusat förbi. Det har varit så himla bra, men jag antar att allt har ett slut. Igår var vi till Östersund och gick på Jamtli, ett otroligt mysigt museum. Vi lyckades dock göra något pinsamt... vi startade igång ett alarm. Men jag antar att bläddra i en 400 år gammal bok kanske inte är något man bör, hehe. Jamtli har förutom museeet även ett historieland på sommaren. Det är rätt och slätt en stor inhängnad utomhus där man får uppleva hur det var förr i tiden. Vädret var perfekt, så det var härligt att strosa runt där, köpa karameller, klappa djur och se på omgivningen. Vi avslutade det hela med en tur i Östersund. Denna fina stad alltså! Vi åkte därefter hem för en timmes tupplur, sedan rullade det på med middag, vin, film och sova. 

Jag har massvis med bilder att visa er och saker att berätta, vilket jag ska göra när jag är hemkommen. Nu har vi just kikat in Frösön lite, men nu ska vi dra oss hemöver. Vi tänkte åka över Flatruet på hemvägen, riktigt vackert där. Regnet öser dock ner, vilket är trist. Nåväl, tack för denna semester! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0