This summer I want to...

Jag har ett väldigt sug efter sommar nu. Jag vet att jag antagligen inte är hemma i Sverige i sommar, men OM jag är, då finns det en hel del jag vill göra. Och drömma får man väl?
 
I sommar vill jag:
 
* Dra på cykelfesten i Pusta med mina vänner. Jag vet att jag tjatar om den, men det var SÅ kul sist. Vädret var strålande, förfesten var underbar och allt var bara så himla bra! 5/5 möjliga! Och jag vill så gärna iväg i år igen. Med förferre på min altan med fina vänner innan vi tar våra cyklar och far mot skogen (självfallet med massa vätskepauser - och vi snackar inte om vatten, utan mer åt alkohol-hållet... haha)
 
* Ha grillkväll vid min sommarstuga. Förra året var vi inte ens dit, utan någon specifik anledning. Det är lite att ordna där, då det var inrbott där (för andra gånger) i höstas. Det finns varken el eller vatten där, så man känner sig otroligt avkopplad där. Det är ett mysigt sommarställe och där vill jag dra ihop ett gäng för att grilla under stjärnorna i den ljumma sommarnatten. 
 
* Roadtrip:a. Jag vill sätta mig i bilen med några få jag gillar och bara åka. Både fara till ställen vi vill besöka, men även till oväntade platser. Ha picknicks vid mysiga stränder, campa, besöka svesnka sevärdheter och, ja, utforska.
 
 
* Besöka ett nytt land. Ja, ja och åter ja - det är dags! Efter att bara ha besökt Spanien (förutom Gambia) så vill jag se ett nytt land. Jag älskar Spanien och kommer alltid känna mig lite hemma där, men jag vill se en ny del av världen. Turkiet vore roligt, de säger att maten är fantastisk där, och så är det billigt. Även Albanien och Kroatien lockar, det ser så fint ut! Båtluffa i Grekkland vore ett äventyr och bada i Cyperns krisallklara vatten är också en dröm. Så nåt av dessa länder vill jag besöka!
 
Åka till Gotland, och kanske även till några andra ställen i Sverige. Jag har sett många fina delar av Sverige, men aldrig har jag besökt Gotland. Är inte Visby ett bra party-ställe under sommaren också? Tror det vore jättekul där! Jag skulle även vilja besöka Båstad under tennisveckan. Det vore även roligt att dra till Västkusten! Det var länge sedan.
 
 
Gå på konsert/festival. Jag vill jättegärna på Sam Smith (kan inte beskriva hur mycket jag faktiskt vill det). Summerburst och Bråvalla är även två festivaler jag skulle vilja besöka. De har båda en hel del bra artister!
 
Bila ner till Danmark. Jag tror att Danmark är jättevackert. Dit vill jag verkligen. Äta wienerbröd, strosa runt bland gatorna och besöka Legoland. Det vore en grym resa! 
 
Go back to Barcelona. Älskade, älskade Barcelona! Till sommaren har det gått två år sedan jag var där - två år för mycket! Det finns så stora delar av den staden som jag vill upptäcka, sevärdheter ska vill se, pltser jag vill undersöka, klubbar jag vill dansa på, restauranger jag vill äta på, affärer jag vill shoppa i, stränder jag vill sola på... Åh, det är så mycket jag vill göra där! Jag vill boka en biljett dit och stanna där så länge jag känner för och så länge pengarna räcker.
 
 
  Vad vill ni göra i sommar om ni får drömma fritt?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0