Familjen utanför Boston

 
Så i förrgår talade jag med familjen som bor utanför Boston. I en och en halvtimme pratade vi. Mamman i familjen är verkligen trevlig, och de verkar vara en underbar familj. Hon sa att jag är en bra kandidat och att hon verkligen gillar mig, men att hon önskar att jag hade mer barnerfarenhet. Hon sa dock att hon var mer öppen för att låta mig bli deras au pair om jag kunde tänka mig att stanna längre än ett år i USA, om vi båda trivdes med varandra. Men det är så svårt att veta. Vill jag verkligen det? 
 
Jag har inga direkta planer efter USA, dock vill jag bosätta mig i Australien och även börja studera hemma i Sverige någon gång. Jag vill till Australien hösten 2016, men om jag väljer att arbeta som au pair längre än ett år, kommer de planerna att gå i stöpet. Jag skulle absolut kunna tänka mig att stanna längre i USA, om det funkar mellan mig och familjen jag hamnar hos, men samtidigt finns det så mycket annat jag skulle vilja göra.
 
Vad säger då min magkänsla? Åhh, jag vet inte. Familjen verkar super, men kanske är det inte rätt familj för mig. Något får mig att vilja säga nej. Om det beror på att jag har kontakt med en familj utanför Los Angeles, vet jag inte. Familjen utanför Boston har haft en au pair från Karlstad tidigare som de var jättenöjda med, så jag har börjat prata lite med henne nu. Familjen hoppas att hon kanske kan säga ifall jag passar dem eller inte. Det känns även bra att kunna fråga en som varit i den sits som jag snart kanske hamnar i. 
 
Jag ska hur som helst tänka igenom allt en extra gång innan jag gör eller säger något. Det är ett oerhört stort beslut att ta, trots allt. Jag måste verkligen lyssna på min magkänsla, även om det verkar som om den gått och gömt sig. Det kommer bli bra till sist i alla fall, det är jag hundra på. Om det är hos denna familj eller inte, får framtiden avgöra.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kimmey ~ Kung varje dag

Kul att läsa om dina matchningar, hoppas att du får någon mer snart. :)

2015-02-24 @ 17:02:46
URL: http://bimbolie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0