Att bli vuxen

 
När jag slutade ikväll, följde jag med Oscar och hämtade en husvagn. En liten, gammal, charmig och extremt orange och brun vagn. Inredningen är gräslig (allt går i orange), men den har absolut potential! Det där med husvagn känns ju rätt vuxet, om man tänker efter. Men det är väl så, man börjar växa upp.
 
Ofta har jag känt att åren bara går och att jag inte kommer någonstans, att jag ständigt väntar på att något skall ske. Men saken är den, man tar kanske inga jättekliv, men även myrsteg tar en framåt. Livet efter studenten skulle bli ett blankt blad, trodde jag, men blandet har fyllts. Helt plötsligt har jag faktiskt börjat bli vuxen. Jag har ett jobb, en bil - och i höst flyttar jag! Ja, för nu är det bestämt. I ett litet hus på 50 kvm2 ska jag bosätta mig i när jag kommer hem från Spanien. Det är verkligen dags nu! Jag läntar så jag håller på att spricka. Vill bara åka och handla möbler, gardiner, ljus... ja, allt man behöver! Nu gäller det bara att beställa en biljett hem från Barca! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0