Stark räk-/kycklingpasta


Ärligt talat alltså, jag lagar sådan himla god mat! Det kanske är fult att skryta, men kom igen, det är ju inte helt fel att veta sina talanger. Och som sagt, jag kan laga mat, men det finns verkligen mycket jag även inte kan! 

Idag lagade jag i stort sett detsamma som igår, det enda jag ändrade på, var att jag bytte ut räkorna mot kycklingen. Detta är en superlätt rätt att laga som vem som helst kan lyckas med, men gud vad gott det blir! Detr en rätt stark maträtt, men visst kan man göra den mildare. Jag föredrar dock stark och kryddig mat. Här kommer receptet!

Ingredienser:
Vitlök
Kyckling/räkor (funkar säkert med annat också)
Rapsolja (eller annan olja)
Chili
Gul lök 
Tomatpuré 
Cream fraiche 
Soltorkade tomater
Honung
Red curry paste
Lime
Salt
Peppar

Gör såhär:
Hacka vitlök, lök och chili och frös sedan det i olja. Hacka sedan persilja och soltorkade tomater och släng i det i pannan. Ta i red curry paste, saften av lime och tomatpuré. Hacka sedan kycklingen i bitar och lägg ner den. När kycklingen är färdig, häll i cream fraiche. Smaksätt med lite honung, samt peppar och salt. Klart!

Jag väljer att blanda detta med kokt pasta, men det funkar säkert med annat, till exempel ris! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0