Bucketlist inför USA

 
Jag har börjat läsa en tjejs blogg (← klick), vars namn är Elin. Hon lever för tillfället i Ross, 25 minuter utanför San Francisco. Där arbetar hon som au pair och tar hand om två barn på 13 och 9 år. Jag blir så glad när jag läser hennes blogg, då jag vet att det där snart är jag. Jag kommer hamna där i USA. Jag ska leva där ett år. Och jag ska arbeta om au pair. Jag blir helt pirrig i kroppen bara av tanken!
 
I alla fall, något som hon gjorde innan hon for iväg i mars, var att skriva en bucketlist på saker hon vill uppleva under sina 13 månader i USA. Hon har skrivit upp allt möjligt, och det är inte säkert att hon kommer genomföra allt heller. Men hon har en lista som hon prickar av eftersom. När jag läste om det, så kände jag: "Det måste jag också ha!". Så igår påbörjade jag den. Jag har ju ingen aning om vart jag hamnar, men drömma fritt får man ju. Så jag har skrivit upp allt från: "Se Vita Huset" till att "Åka till Hawaii": Det enda som jag med säkerhet vet att jag kommer försöka uppfylla, vare sig om det blir under mitt arbetsår eller min resemånad, är att åka till just San Francisco. Jag vill dit och se alla branta backar som min mamma pratat om. Jag vill åka över Golden Gate, hoppa på en spårvagn, beskåda Lambord street, besöka Alcatraz och, framförallt, hälsa på släkten där. Det vore så himla, himla kul! 
 
Jag ska försöka knopa ihop min bucketlist för mina 13 månader i USA, så ska ni få se den när den är klar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0