Au pair i USA

Jag såg att någon ville att jag skulle berätta om min au pair-idé, så därför tänkte jag göra det!
 
Tanken är att jag 2015 ska fara till USA och jobba som au pair. Egentligen skulle jag vilja åka tidigare, men det går inte riktigt. Det beror på att jag bytte från naturprogrammet till samhällsprogrammet i tvåan, och att detta ledde till att jag skulle jobba in två kuser. 1/2 kurser är färdiga, men jag är inte en sådan som bara vill bli klar med en kurs hur som helst, jag satsar alltid på höga betyg - så därför har jag valt att göra klart den sista kursen till hösten.
 
Men åter till ämnet: au pair. Jag har ingen aning om vad jag vill bli i framtiden, och jag är ung och vill upptäcka världen - så varför inte fara över Atlanten och jobba med barn? Jag älskar barn och vill mer än gära bo i USA, så au pair-yrket är nog perfekt för mig. Det är främst Californien som lockar. Los Angeles eller San Diego för att det är varmt, eller San Francisco för att jag har släkt där. 
 
Jag ska börja ta tag i allt mer ordentligt snart, för än så länge känner jag mig ganska förvirrad. Jag tror att jag ska vara borta ett halvår, men det kan lika gärna bli längre. Det hela beror lite på vad jag vill göra i framtiden. Jag drömmer ju om att kunna leva på mitt författarskap (okej, jag är inte dirket någon författare, men jag skriver och hoppas på att bli publicerad). Men jag är även intresserad av att läsa till psykolog, eller att jobba med inredning.
 
Jag hoppas att USA ska ge mig massvis med inspiration, framförallt till mitt skrivande, men även att jag ska få nya vänner, bättre språkkunskaper, massa livserfarenheter, samt få insikt om vad jag vill göra/jobba med. Jag behöver en nytändning känner jag, och därför vill jag göra något som jag tycker skulle vara roligt! Jag har länge varit en sådan som varit beroende av andra, känt ett behov av att inte vara själv, men nu vill jag bara göra något drastiskt och kul! Vågar man inte ta en chans, kommer man heller aldrig att vinna något. 
 
Jag vill avsluta detta inlägg med en lite peppande kommentar: Gör det du vill, för i slutändan är det just det som kommer göra dig lycklig! Sluta att lyssna på alla andra så himla mycket, utan följ ditt hjärta, inte alla andras. Vill du bli arkitekt - bli det då! Vill du flytta till Spanien - gör det då! Vill du byta stil - gör det då! Vill du bli konstär - bli det då! Vad spelar det för roll vad andra tycker? Motbevisa alla att det var de som hade fel när de tvekade, och skratta åt dem som aldrig vågade ta tag i sina drömmar. Var stolt över den du är, och våga ta chanser!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0