De 13 bästa sakerna med 2013

 
Då detta år slutar på 13 såtänkte jag göra en lista med de 13 bästa sakerna med 2013, so here we go:
 
 
 
Barcelona-resan
 
Det var under nyårsnatten 2012 som vi sa att vi kulle fara till Barcelona 2013, och se, vi lyckades! Galnare resa kommer jag aldrig vara med om, men jisses vad roligt det var! Fest i soluppgången, strandliiv, shopping och mycket mer!
 
 
 
 
Tog körkort
 
Gud vad lycklig jag blev när mannen som satt bredvid mig sa att jag hade klarat uppkörningen. Jag var så säker på att jag kuggat den, men så var inte fallet. Jag ville gråta för att jag var så glad. Det tog mig ända till våren 2013 att ens börja övningsköra - för jag skulle aldrig ta körkort. Jag är nöjd över att jag ändrade mig!
 
 
 
 
Började träna

Jag som avskytt träning så länge jag kan minnas, började träna. Det trodde jag aldrig skulle ske. Men nu är det bara roligt! Det ska bli kul att se vad träningen kan göra detta år!
 
 
 
 
Stockholm och P!nk
 
I maj åkte jag, mamma, syrran och min systers vän till Stockholm. Mysiga fikor, stros genom gamla stan, shopping och en konsert med P!nk var det som gällde. En rolig tripp, men det var mycket som gick fel..! Allt från inlåsta datorer till kattkiss i en hel väska. I efterhand kan man verkligen skratta åt det hela. 
 
 
 
Åkte till Spanien ännu en gång
 
I juli åkte vi till Spanien, andra gången för min del. Vi träffade lite släkt och njöt i solen. Det var riktigt varmt och poolen och havet var våra bästa vänner. Jag älskar Quesada-området, det är som ett andra hem. Har besökt det stället fyra gånger, och jag hoppas på fler gånger i framtiden!
 
 
 
 
Göteborg med Julia
 
I början av maj tog vi tåget mot Göteborg. Vi virrade runt bra länge innan vi hittade till hotellet. Det var en superhärlig helg med hotellvistelse, shopping i Nordstan, världens godaste spagetti carbonara och köande... Ja, jag sökte till Idol. Det gick inget vidare, men det var ändå kul. Det var nog en av de längsta och jobbigatse dagarna 2013, och vi åkte bägge på en väldig förkylning. Men i alla fall, vi får icke förglömma den så kallade porrhissen. Se bara på det neonrosa ljuset, haha.
 
 
 
 
Alla roliga utgångar

2013 bjöd på många roliga utgångar, allt från Halloween- till cykelfester. Det hanns även med en del party i Barcelona. Midsommarfirandet i Barcelona slår nog det mesta, det var helt magiskt! Lite marknad, skolavslutning och studentfester kan också läggas till listan! 
 
 
 
 
 
Började arbeta
 
Något som jag är mest stolt över, och som ger många  vuxenpoäng, är att jag började jobba i september. Och sedan dess har jag jobbat. Jag arbetar som personlig assistent och trivs som fisken i vattnet. Förhoppningsvis blir det mer jobb detta år! (Jag hade ingen lämplig bild för detta, så det fick bli bilder på en glad Josefin i Spanien)
 
 
 
 
Stockholm round 2 och Macklemore
 

Detta var en riktigt bra resa. Vi startade den med shopping och promenad genom stan. Sedan incheckning på vandrarhem och därefter konsert. Denna gång var det Macklemore och Ryan Lewis vi skulle se. Så grymt! De var otroliga live. Vi hoppade och sjöng med i glädje. Kvällen slutade i skrattfest, då jag trillade ner från ett bord när jag skulle täcka igen ett fönster. De två resterande dagarna gick åt mera shopping, födelsedagsfirande med middag på Jensens och godaste drinken på Hardrock Café. 
 
 
 
 
Alla planer som gjorts
 
Kanske har jag lite svårt för att leva i nuet, men jag älskar att veta att jag har något att se fram emot. 2013 smidde vi planer som kommer gå av stapeln detta år. En resa till Magaluf ska göras, Avicii ska upplevas live och direkt efter studenten sticker jag och några vänner till Stockholm för att se på One Direction. Även en Miley Cyrus konsert ska hinnas med, och jag hoppas även på ännu en resa. Barcelona eller London lockar!
 
 
 
 
Missade Justin Bieber konserten

Dessa bilder la jag upp i april när jag med smärta i bröstet missade Justin Biebers konsert. Kan ni förstå det kaotiska i det hela? Jag som aldrig blir riktigt sjuk åker på världens spysjuka på natten, samma dag som jag ska till Norge och se Justin Bieber, och är tvungen att ställa in allt. När det skedde var det inte roligt, då jag trodde att jag skulle dö på toaletten (i alla fall svimma). Nu i efterhand är det ganska roligt ändå, hur stor är sannolikheten liksom?! Denna upplevelse hör hemma på listan bara för att. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0