En vinkväll och en magkatarr

Igår kväll hade jag en riktigt mysig kväll med vin, kex, frukt och choklad tillsammans med en vän. Men fy satan, vid tre i natt vaknade jag och mådde så jäkla dåligt. Har åkt på världens värsta magkatarr (haha man skulle kunna tro att jag drack hur mycket som helst igår och att jag är jättejättebakis idag, men vin är min värsta fiende då jag har brock på magmunnen). Spydde två gånger i natt och nu under förmiddagen har jag gjort det ännu en gång. Jag har väääldigt ont i övre delen av magen och mår bedrövligt illa idag. Jag har misskött mig totalt, druckit för mycket kaffe, ätit fel och för sällan och stressat alldeles för mycket. Alla varningssignaler har jag ignorerat. Ont i magen är en daglig börda jag bär, och därför inget jag tänker på. Men gränsen mellan det vanliga magontet, och magkatarr-ontet, är hårfin, och när väl magkatarren kommer, ja, då blir jag riktigt dålig.
 
Just innan jag åker på magkatarr, brukar jag få extra ont i den övre delen av magen, må illa och ha magkrämpor när jag vaknar på morgnarna, samt bli hungrig jätteofta, men ändå inte riktigt orka äta. När detta börjar ske, ska jag egentligen börja äta mat som är bra för magen (fil och torsk tex - bröd, ägg, mjölk, juice, frukt och kaffe ska uteslutas i allra största grad), käka omeprazol och vila. Men nu har jag struntat i det och kört på som vanligt - vilket resulterat i magkatarr. Så nu ligger jag nerbäddad i soffan med magont och illamående och håller tummarna för att jag ska vara kry till jul (jag gör även allt jag kan för att bli frisk - inge mer kaffe nu på ett tag!). 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0