2014:s höjdpunkter

2014, vilket år det har varit Jag skojar inte om jag säger att det har varit en berg- och dalbana. Det har både varit det bästa och det värsta året i mitt liv. Vissa stunder har varit så hemska att det känts som om hjärtat ska slitas i stycken, och andra har varit så galet bra att det känts som om jag har kunnat lyfta från marken av lycka. Aldrig någonsin har ett år förädrat min tillvaro så mycket som detta år har. Jobbiga bråk och vänner som glidit ifrån en har varit tufft, men samtidgt har nya, helt fantastiska vänner dykt upp som jag älskar över allt annat och jag har vuxit som person. Detta år har jag lärt mig oerhört mycket, framförallt vem jag själv är. Jag börjar till och med känna mig vuxen. Jag tar ansvar över mitt eget liv och jag går min egen väg. Jag låter ingen stå i vägen för mig (nu menar jag inte att jag går och trampar folk på tårna). Jag tar vara på det jag har, ser allt så positivt jag bara kan och försöker njuta av vare tillfälle. Och detta år, 2015, har jag en känsla om att det kommer toppa alla år. Jag ska flytta, påbörja ett nytt kapitel och utforska världen. Jag kommer bli rik på minnen och livserfarenhet. Tack 2014, du har varit bra på ditt ibland skitiga vis, men jag är ändå glad över att allt som skett, faktikst har skett.
 
 
 
Avicii i Stockholm:
 
Vår lilla tripp till Stockholm den 28 februari var verligen minnesvärd. Herregud vad jag skrattade under denna resa! Runt lunch anlände vi till huvudstaden, vi checkade in på vårt vandrarhem i Gamla stan och drog sedan för att möta upp vännerna på Jensens på mat - därefter bar det av mot Tele2 arena med ett gäng grabbar. Riktigt kul! 
 
 
Studenttiden:
 
Denna tid är obeskrivbar, men det var total lycka. Från att få känna på studentmössan första gången till att springa ut genom dörren och skrika av glädje. Det var så roligt och jag skulle vilja uppleva det igen. Balen var så fin och alla var så stiliga, mösspåtagningen var overklig och att fixa flaket innan studenten, var både jobbigt och underbart. Men att få springa ut genom dörren i total lycka, sedan sjuga sig hes på flaket och därefter - något onykter - träffa släkten och fira, var kanske det bästa jag någonsin gjort.
 
 
Magaluf:
 
Denna resa alltså ♥ Som vi solade, skrattade, badade, festade och levde livet. Fyra vänner, jag och Mallorcas festparadis Magaluf. Det var så kul! Jag skulle inte för något i världen vilja byta bort denna resa. Att sitta där på balkogen på kvällen, förfesta till norsk musik och känna hur vinden behagligt blåste, var perfekt. Och herregud vilka historier vi hade efter denna resa, helt fantastiskt.
 
 
 
Miley Cyrus i Telenor arena:
 
Med tunga utanför munnen  åkte hon ner för en rutchkana som såg ut som en tunga - och sedan gav hon järnet. Jisses vad bra Miley var live! Vilken show! Och efter att ha sett henne där, under den där väldigt varma dagen i Norge, så gillade jag henne ännu mer. 
 
 
 
One Direction på Friends arena:
 
Dagen efter studenten hoppade vi på tåget mot Stockholm - för vi skulle på One Direction-konsert! Jag blev förvånad över hur bra de faktiskt var. Som vanligt när jag är på konsert, står jag mest bara och gapar, för att jag njuter av musiken och uppträdandet (haha jag ser oftast ut att ha jättetråkigt, men i själva verket är jag mycket underhållad). Det var även roligt att få se 5 Seconds Of Summer, de var bra de med! Men själva Stockholms-resan i sig var bara den fin. En mycket trevlig tripp!
 
 
 
Påsklovet:
 
På den tiden när jag faktikst gick i skolan och hade påsklov - vilket var av början av detta år - fick vi kanonväder! Det var som om sommaren kom och hälsade på. Och jag, Lovisa och Linnea var inte sena med att ta vara på det. Vi drog på roastrips, hade picknicks och var ute på äventyr. Den veckan var verkligen super! Speciellt när vi åke till Gröcken och hade köpt med oss massa gott och njöt i solen!
 
 
 
 
Bestämde mig att åka som au pair till USA
 
Kanske mitt bästa beslut detta år! Jag ska göra något helt otroligt - jag ska bo i USA ett år där jag ska arbeta som au pair. Jag är så taggad! Jag längtar så efter att få åka iväg och leva livet på andra sidan Atlanten, och det känns mer än rätt! Det kommer bli grymt! Och vet ni vad det bästa är? Ni får följa med mig på mitt äventyr via bloggen!
 
 
 
80-talsfesten:
 
Okej, bästa studentfesten var helt klart den med 80-talstema! Det var SÅ roligt! Så roligt att jag lyckades åstakomma mitt livs värsta baksmälla dagen efter. Och då ska ni veta att skola väntades den dagen... Tre av fyra lektioner lyckades jag bocka av, sen stod jag inte ut längre. Jag vet, att sjukanmäla sig för att man är bakis är inget att rekommendera, och det har endast skett vid det tillfället. Men då mådde jag riktigt dåligt. Vill nästan inte tänka på hur illa det var haha... men jag antar att det är de tillfällen som får en att inse att alkohol verkligen är ett gift.
 
 
 
En ny vän för livet:
 
Vänner kommer tyvärr ofta och går. En del tappar man kontakten med, och några nya dyker emellan upp. Detta året har jag och denna pingla verkligen hittat varandra. Är så glad att jag har henne till vän! Hon lyssnar, stöttar och bryr sig. Och hon är rolig, ambitiös. smart och helt underbar! Kommer sakna henne så att det gör ont när jag reser till USA...
 
 
 
Alla temakvällar:
 
Vi har haft några temakvällar detta år då vi haft middagar med olika teman. Det har varit skoj! Allt från USA-tema till Mexico-tema har hunnits med. 
 
 
Stockholm med klassen:
 
Detta var roligt. Hela gänget var liksom samlat och vi besökte en del lärorika och intressanta ställen. Vi åt god mat och skrattade mycket. Ja, det var helt enklet jäkligt bra bara.
 
 
 
Cykelfesten i Pusta
 
Bästa festen under 2014, utan tvekan. Det var så galet och skoj att jag inte riktigt kan förklara. Trevlig förfest hemma hos mig med ett härligt gäng, kubbspelande, skratt och solsken. Några cyklade hela vägen, jag och några andra fick skjuts. Vi buggade, skrattade lite till och träffade roligt folk. Tråkiga dagar tänker jag tillbaks till denna kväll. Glömmer aldrig när min vän skulle byta om till långbyxor inne på toan... hon trillade så många gånger att jag höll på att dö av skratt. Gud, man kanske inte borde skriva detta, men jag har nog aldrig varit med om att alla - verkligen alla - varit så onykta, men inte att det var så illa att det gick utför. Det var bara skoj! Haha, vilka minnen ♥
 
 
 
Camping i Mora:
 
Denna husvagnstripp var så blandad, både bra och dålig. Vi bevittnade nästan ett yxmord, vilket var skitläskigt (det gick bra), men annars var resan bara mysigt. Vi åkte minitåg, shoppade, fikade, njöt av värmen och skrattade. Som jag saknar dessa husvagnsresor!
 
 
Gränna och Ullared:
 
I slutet av juli bar det av mot Gränna. Hej hå vilken mysig stad (det är en stad va? åhh, geografi är inte min grej)! Vi åt polkagrisar och bodde på en skum camping. Sedan fortsatte vi mot Ullared. Shoppade alldeles för mycket, spelade mingolf och hade det trevligt. Gekås camping är riktigt fin! 
 
 
Pistonheads på Brevika:
 
Denna kväll hade jag inte några direkta förväntingar inför, då det ett tag kändes som om allt slutte skita sig. Men ack så det vände! Det började med att Linnea näst intill hade sönder ett husvagnsfönster (vi hade husvagnen på campingen de spelade på). Haha, Lovisa gick då ut för att försöka fixa det hela. Det såg så roligt ut! Lovisa stod utanför husvagnen och hängde in genom fönstret för att få rätt gummiremsan som hamnat fel. Och grannarna kollade på oss som om vi inte vore kloka. Men allt löste sig och till sist började vänner droppa in i vagnen. Vi drack och spelade frågespel, sedan dansade vi, skrattade och hade det supertrevligt! Kan vara så att denna fest hamnar på topp 2.
 
 
 
Alla andra galna utgångar
 
2014 har bjudit på så många bra utgångar! Mârten var så galen att jag inte finner ord. Under Valborg hade vi kafferep klockan 04.00 i en lägenhet. Tre dagar i rad dansade vi till liveartister under Fryksdalsdansen. Vi var på en 100-dagarsfest på Nöjes som var jättekul. Vi firade även Halloween på Nöjes, vilket var en rätt knasig kväll. De tokiga nätterna i Magaluf. Roliga efterfester. Och så festens fest: Pusta. Herregud vänner, åk dit och upplev det. Kan dock inte lova att det blir lika roligt utan förfest på min veranda..!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0