Skrivflyt


Jag har jobbat dagen lång. Jag arbetar även natten. Just nu är det mycket lugnt här och jag sitter i soffan med en kopp te. Jag funderar starkt på att lägga mig att läsa, eller skriva. Sedan jag började ta mig an kriminalromaner har idéer börjat snurra. Sånt härligt skrivflyt! Haha det låter som om jag skulle vara värsta författaren, men det är ju en stor dröm jag har. Målet är till att börja med att skriva klart en hel bok. Än så länge har jag bara massvis med påbörjade historier, men när jag är mitt uppe i ett skrivande, kommer jag ofta på en ny idé och måste försöka få ner den. Ganska jobbigt, för då tappar man tråden i det man skrivit i andra berättelser. Men ju mer man över, desto bättre blir man, så dåligt är det inte. Nu är det två böcker (jag vet precis vad som ska ske, allt är färdigt i mitt huvud, det skall bara skrivas) som jag vill satsa på, så får jag se vart det leder. Det är svårt att veta om det man skriver är bra, då man är mitt uppe i allt och ej kan granska sig själv ur någon annans ögon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0