Resan som gick helt åt skogen...

Nu i efterhand kan jag bara skratta åt allt som gick snett på vår Stockholms-resa, men just när allt skedde ville jag bara gråta. Haha. Jag tror att allt mer eller mindre gick fel (nej, jag skojar inte). Jag borde ha förstått när jag vaknade upp på lördags morgon, och insåg att jag försvovit mig en timme, att det bara skulle gå utför.
 
Så vi försov oss. Och när jag satte mig på tåget insåg jag att jag tagit fel par hörlurar - och jag är väldigt kräsen när det kommer till just hörlurar. Ja sen då? Jo, självklart skulle vi irra runt ett bra tag innan vi lyckades finna inne på centralstationen. Och när vi börjat förstå vart vi var och skulle lägga vårt bagage i en sådan där box (som jag nu glömt namnet på) så var alla boxar upptagna. Så då fick vi vänta en hel timme tills vandrarhemmet öppnade.
 
Hm... Vad näst? Rummet var superfint, men toan och duschen alltså... Det luktade illa i duschrummet, riktigt unket. Och så hängde det massa trosor överallt. Haha! Liksom, varför?! Visst, någon ade säkert tvättat, men varför låta dem hänga kvar sådär? Jaja... Sen så insåg jag ju att alla mina kläder stank kattkiss. 
 
Detta är bara de första timmarna på resan, sedan har vi även lyckats att: spilla kaffe och vatten lite här och där, låsa in datorn i ett säkerhetsskåp och inte ta oss in igen (men det fixade sig till sist) och tappa bort oss ännu mer. Plus att vi missade tåget i Karlstad när vi skulle hem. Vi sprang mot tåget och trodde verkligen att vi skulle hinna.. men så åkte tåget. Så vi fick åka taxi mitt i natten. 
 
Men självklart har vissa stunder varit bra också! Som konserten, vår shopping och de mysiga frukostarna på jättegulliga caféer i Gamla stan. Men ändå! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0