Sova i nya hemmet (men är alldeles för kort för badrumsspegeln)

I natt sover jag och min syster för första gången i vårt nya hem. Det känns både mysigt och pirrigt. Huset låter så annorlunda mot vad ´man är van vid. Ett tag lät det till och med som om en tiger satt i en av garderoberna! Haha. Det är dock lite jobbigt med all trafik, då huset ligger alldeles vid en landsväg. Men man vänjer sig nog! Mitt rum är trots en en enda säng och lampa trevligt. Ska bli skönt att få krypa ner i sängen. Vi har i svenska-uppgift att läsa Selma Lagerlöfs Körkalren - och åh vad bra den är! En helt underbar liten saga. Jag blir så himla sugen på att själv börja skriva något. Jag måste försöka börja någon gång, för om man väl startat brukar det rulla på bra!
 
Huset är väldigt fint. Jag älskar verkligen ett av badrummen! Men alltså - jag syns inte i spegeln. Jag är så himla kort! Det enda som syns när jag försöker se min spegelbild är ett en tredjedels huvud! Haha. Får nog skaffa mig en liten pall! Rummet längst till vänster på andra bilden är förrästen mitt rum!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0