7e September 2012

När marknaden, eller mãrten som vi säger här i Torsby, kommer till byn, så kommer hösten automatiskt. Det blir genast mycket kyligare i luften. Idag fick jag slänga på mig en gosig tröja, för att inte frysa allt för mycket. Hösten är fin och så, men det betyder ju att det inte är länge kvar till vinter. Usch. Jaja, vi ska njuta av att solen skiner ute och att det är en fin höstdag.

Jag var efter skolan idag och gick ett varv bland stånden med mamma. Det är ganska mysigt att bara promenera runt, se på alla människor och känna alla underbara dofter (det luktar så sjukt gott när det är mãrten!). Ikväll ska jag i alla fall ut med några vänner. Det händer så sällan sedan skolan dragit igång, så det ska bli grymt kul! Fast att de flesta är rätt förkylda.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0