Några gamla foton från min resa till Afrika

För någon dag sedan började vi prata om Afrika på lunchen. Det fick mig att minnas tillbaka på min resa till Gambia. Jag vet att jag har nämt den förut, men tänkte dra det lite smått igen. 

Det är nog den galnaste resa jag har varit med om! Jag blev väldigt sjukt och fick besöka doktorn som sa att jag hade halsfluss, toaletten på vårat hotellrum spröt vatten när man spolade, åsnor gick på gatorna, det blev fluginvasion och det mesta var knasigt. Men man fick under resan se riktig fattigdom. Och man förstår inte vad det innebär förrän man får se det med egna ögon. Det mesta var väldigt "trasigt" i landet och det var så långt ifrån Sverige man kan komma. Då förstod jag verkligen att vi inte bör klaga över småsaker, för egentligen har vi det väldigt bra!

När jag var där ville jag bara hem, men idag är jag glad att jag åkte iväg på denna oförglömliga resa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0