Sommarjobb och min sommar

Långt innan sommaren ens börjat närma sig började mina vänner att babbla om sommarjobb. De sökte, frågade runt och hoppades. Det är lite som att ha ett sommarjobb är det viktigaste i denna lilla värld. Visst förstår jag att det är viktigt med pengar och att pengar ger en mycket mer möjligheter. Jag själv velade länge mellan att söka och inte söka sommarjobb. Till sist bestämde jag mig för att skippa sommarjobb i år.

Jag vet att många tycker att det är dumt gjort, men tänk er: en sommar att göra precis vad man vill med. Jag ska vara hur fri som helst och göra allt som faller mig in. Alla saker som inte hunnits göra ska bli gjorda. Jag ska äntligen få andas ut lite och njuta något otroligt mycket.

Alla fördelar:
Jag får egentid.
Jag kan för första gången under detta år sätta mig ner och läsa en riktig bok, alltså inte en fysik-, matte- eller samhällsbok.
Jag kan sola hur mycket jag vill.
Jag får vara vaken hela nätterna och ha långa sovmornar.
Jag kan se alla "måste-ses-filmer" som jag missat. Plus att jag kan vara en riktig serienörd.
Jag kan hålla på med musiken hur mycket jag vill. Skriva, sjunga och spela.
Jag får tid till att skriva. Alltså skriva på riktigt. Böcker, noveller, berättelser, dikter, texter - ja, allt möjligt.

Fast jag kommer få in en del pengar genom gräsklippning. Och jag tror att jag klarar mig bra på dessa pengar. Jag kommer hinna och ha råd med några minifestivaler, några trippar hit och dit i Sverige, umgås med vännerna, dansa så att fötterna värker på Kolsnäs, etc. Plus att jag kommer ha en fri sommar. Vara fri som en fågel och njuta till fullo av livet. Det kommer bli en helt underbar sommar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0