Efter råttincident kom vi på en fönsterlösning!

På sommaren blir mitt rum väldigt lätt varmt, men efter en incident som skedde i måndags är jag ganska rädd för att ha fönstret öppet!
 
På måndagen när jag satt och spelade piano så märkte jag hur min katt försökte hoppa in genom mitt öpnna fönster. Det var inget konstigt med det, för de brukar göra det. Jag märkte att katten hade lite svårt att ta sig in, så då tänkte jag att jag kunde öppna fönstret lite mer, så att det blev lättare för den att ta sig in. Men det var bara det att jag inte såg någon katt. Då vände jag mig om för att se ifall den ändå tagit sig in ändå - och det hade den. MEN, katten var inte ensam, den hade en FET RÅTTA MED SIG IN. Och för er som inte vet det är jag bokstavligt talat livrädd för råttor och möss. Jag drabbades av panik och visste inte vad jag skulle göra. Jag vågade inte springa ut ur mitt rum eftersom katten satt med råttan mitt framför dörren. Jag vågade hellre inte skrika på min familj, eftersom katten då kanske skulle börja springa runt med råttan. Till sist såg jag min enda utväg: fönstret. Så jag öpnnade så mycket som det gick och hoppade rakt ut. Haha. Det måste ha sett sjukt galet ut. Jag slog igen fönstret efter mig så att katten inte kunde komma efter. Jag skakade av rädsla när jag väl landat på säker mark. Min famil,j som satt i vardagsrummet som är jämt bredvid mitt rum, undrade verkligen vad jag höll på med när jag stod ute på verandan och knackade på fönstret för att få komma in igen.
 
Men för att undvika att fler katter ska komma in med råttor fixade vi idag en rätt frän grej. Vi klippte till en spetsgardin och satte på kardborreband och satte upp den i fönstret. Så nu kan jag utan att behöva oroa mig ha fönstret öppet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0