Dag 1 - presentera mig själv

Mitt namn är Josefin Kullberg och jag har hela mitt liv bott i den Värmländska byn Torsby. Jag går första året på det Naturvetenskapliga programmet, men jag tror det kan bli det sista året på den linjen. Jag trivs bra där, men det är inte vad jag vill, så därför söker jag mig nu till saker som jag verkligen vill göra - hålla på med musiken.
Jag är en mycket envis person, trots att jag har mycket dåligt tålamod. När jag har bestämt mig för att klara något så ger jag mig inte förrän jag lyckats.
Jag avskyr motgångar och blir riktigt hemsk när jag stöter på sådana. Jag blir en blandning mellan sur, arg, ledsen och besviken. Jag blir som ett litet monster som man ska passa sig för då. Då känner jag mig oftast även hur misslyckad som helst. Men det är just den känslan som får mig att resa mig upp och ta nya tag. Där kommer envisheten fram och jag vägrar ge upp. Det tänds liksom en kämparglöd inom mig.
Jag gillar inte att bestämma, utan håller mig heller på avstånd och låter andra göra valen åt mig, så jag kan anpassa mig efter dom. Jag vill alltid vara alla till lags, så därför vill jag sällan komma med egna åsikter, trots att jag bubblar av sådana.
Jag älskar att lyssna på människor och jag tror att det är en av mina bättre egenskaper. Men jag är istället en dålig talare.
Jag är en extremt blyg tjej, men sakta men säkert så övervinner jag allt fler rädslor. För vad är livet om man går och är rädd hela tiden? Det gäller bara att göra sitt bästa och glömma saker som går snett och sikta framåt, även om det är svårt.
Jag älskar att resa och utforksa världen. Mitt mål i livet är att resa runt om och uppleva massvis med saker. Jag vill se världen och få vara med om äventyr. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0