Min Stockholmsresa

Nu tänkte jag berätta lite om våran Stockholmstripp! Det  var hur kul som helst att fara iväg med ett gäng vänner, verkligen något som alla borde göra någon gång. Vi bodde på ett vandrarhem som heter City Hostel, och där trvides vi bra. Det ligger ganska så centralt, så det var inte svårt att ta sig runt.
 
Vi steg alla upp extremt tidigt på onsdagsmorgonen för att hinna med tåget som gick vid tjugo över fem på morgonen. Alla var jättetrötta och sega, men ju närmare Stockholm vi kom, desto piggare blev vi.
Det första vi gjorde var att checka in på vandrarhemmet och ställa in alla väskor och fixa oss lite snabbt. Sedan drog vi ut för att luncha på stan. En del gick till subway och några till pizza hut.
Efter det blev det shopping och mycket springade i affärer innan vi hamnade inne på vårat rum igen. Då hade man lyckats bli trött igen, men jag tror ändå att de flesta var förväntansfulla inför kvällen. Fem stycken åt ju på Hardrock café och lyckades möta Peter Magnusson där, medans resten var iväg på konsert.

Gavin DeGraw var SÅ HIMLA GRYM. Han var helt fantastisk live. Han tog alla toner, var så himla skön och hela alltet kändes så magiskt. Jag är så glad över att jag beställde biljetter dit, det var så himla värt det! Ni som inte var där borde verkligen vara avundsjuka, för ni missade verkligen något! Det var absolut något av det bästa jag varit med om.

Efter en massa tjatter långt in på natten så lyckades vi till sist somna efter en lång dag. På torsdagen möttes vi av solsken, men det varade då inte länge, för det började istället blåsa, snöa och bli riktigt kallt när vi väl drog ut på shopping. Och jisses vad jag shoppade! Vi sprang runt i affärer hela dagen och när klockan blev sex så drog vi ut och åt och sedan tog vi tåget hem.
Ja, det var min resa den. Och den var riktigt lyckad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0