Mina parfymer

Jag har gjort detta en gång förut, men jag tänkte att det kanske kan vara kul att göra det igen, så here we go!
 
Från vänster till höger:
 
Britney Spears - Radience: Detta är en av favoriterna. Doften är lätt, söt och ganska blommig. Jag använder den ofta till vardags, eftersom den är såpass lätt.
 
Lady Gaga - Fame: Denna doft tycker jag är ganska så könsneutral. Den kan bäras av både män och kvinnor, eftersom den inte är särkilt söt. Den är även en av de tyngsta dofter jag äger, men den är ändå inte för tung. Den är mörk med doft av citrus. Riktigt god! Flaskan är även väldigt fräck. Men det häftigaste är nog ändå att vätskan är svart, men blir genomskinlig på huden.
 
Paris Hilton - Cancan: Det känns som att varenda tjej har ägt denna, för den var verkligen populär ett tag. Och jag förstår verkligen varför! Det är ganska svårt att beskriva doften, men jag tänker lite på vinbär. Den är i alla fall varken för tung eller lätt. En toppenparfym!
 
Britney Spears - Hidden fantasy: Ännu en Britney Spears doft. Den är lätt, precis som Radience. Denna går dock åt citrushållet, som apelsin ungefär.
 
Britney Spears - Cirkus fantasy: Även den doftar citrus, men betydligt mer kraftig och sur citrus. Den är även betydligt tyngre än Cirkus. Mycket fräsch doft!
 
Britney Spears - Fantasy: Denna doft föredrar jag minst av alla parfymer som fröken Spears skapat. Den är mycket tung och strak. Jag kan nästan tycka att den framkallar huvudvärk. Om man burit den någon timme blir dock doften både god och behaglig, men de första timmarna är den ingen höjdare. Flaskan är i alla fall superfin!
 
Pink sugar: Den så kallade bullpafymen. Jag och mina vänner har börjat kalla den för det eftersom den luktar extremt sött, som vilket bakverk som helst. Tänk er nybakta kanelbullar, sockerkaka och vaniljsocker. Ungefär så är doften.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0