Skicka vidare detta sms till minst tio personer, annars...!



Längtar efter julen lite grand.

Är det en sak som jag har svårt för är det när människor skickar sms, lägger upp texter på facebook, etc. där det står något i stil med:

"Lägg ut det här på din logg, annars får du otur i kärlek i fem år"
"'För hundra år sedan levde en kvinna som blev dödad av sin man och nu sägs hon spöka genom att ses i speglar, skicka vidare detta sms till minst tio personer, annars kommer hon och hoppar ut ur spegeln och dödar dig i natt."

Förr kunde jag må dåligt över sådant och bli livrädd för att det skulle vara sant. Så jag var nästan tvungen att skicka vidare smset, osv. Jag hade lite som tvångstankar om det. Jag kunde annars ligga i sängen och tror att jag skulle bli dödad. Haha, det låter helt absurt.

När jag var i Spanien så minns jag att jag fick ett sms i stilen med:

"Den vita frun sägs spöka igen, skicka detta vidare till femton personer, annars kommer hon och rövar bort dig inatt"

Jag blev hur rädd som helst, även om jag visste att det inte var sant. Men jag var i Spanein och där är smsen dyrare i Sverige, så jag förstod ju att jag inte kunde smsa femton pers (snålt det lät, men ni hajar).
Nu så har de där tvångstankarna försvunnit i alla fall. Riktigt skönt må jag säga! Haha!

Någon som har haft något liknande?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0