Funderar på att byta program och skola..?



Jag sitter och letar och kollar runt blad olika gymnasieskolar och linjer. Jag fann en linje i Lund som verkade toppen. Jag fattar inte varför jag vill byta, men jag är så himla trött på Torsby. Att gå upp på morgonen och åka till skolan är nu så tråkigt så att det inte är klokt. Jag vill bara ligga kvar i sängen och aldrig behöva gå upp igen.

Jag har tappat all motivation för att lägga ner mig i skolan. Det känns som att det bara går dåligt för mig och att jag tvingar mig iväg varje morgon. Det är inte fel på skolan och eleverna, det är bara att jag inte tycker det är kul. Jag vet inte om jag pallar tre år med ett program som jag inte trvis riktigt ordentligt med.

Samtidigt som jag vill här ifrån, så vill jag inte heller lämna allt. Familjen och vännerna finns ju här. Men ändå så vill jag så gärna bort ifrån det här. Göra något roligt, något som jag verkligen vill göra. Det är ju lite sent att börja känna så här nu, men det är ju knappast försent att ändra sig. Det går ju alltid att börja på ny kula nästa år.

Men att lämna all trygghet om finns här, den vet jag inte om jag skulle våga lämna. Viljan kanske finns att fara härifrån, men det är ju ändå läskigt att tänka tanken.
Jag vet inte vad jag vill riktigt. Men jag vet att jag håller på att tröttna på det jag gör nu. Jag har alltid, ända sedan jag blev insatt i olika program och skolor, trott att jag ska gå natur. Men tvivlen har ökat allt mer sedan jag började. Det är så tufft. Och utan motivation är det väldigt jobbigt. Skolan har aldrig varit så svår som den är nu. Och när jag märker hur dåligt det börjar gå i skolan, så vill jag ännu mindre. Åh, nu låter det som jag är urkass i skolan, men det är jag inte heller. Det går bara sämre än vad det brukar.

Så jag kommer fortsätta kika runt bland skolor runt om i landet och se om jag hittar något som lockar mig mer. Antagligen kommer jag stanna här. Men jag skulle ändå så himla gärna vilja göra ett försök att flytta och starta om. Med något kul.
Vi får väl se vart det leder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0