21 Noveber 2011

Jag är verkligen tröttast i världen idag. Jag sov tre timmar inatt. TRE TIMMAR!!! Inte klokt ju. Jag somnade två och gick upp vid fem för att dra till skolan och göra ett litet omprov klockan kvart över åtta. Provet varade i fem minuter. Det kändes ju väldigt nödigt... Det hade varit skönt att få sova länge! Men inte då..! Så himla ovärt att gå upp alltså, haha.

Efter provet så var det fyra timmar tills dagens enda lektion skulle börja. Så jag följde med min vän Saga hem. Vi kikade på teve och försökte göra lite fysik. Det gick ganska sådär, men efter lektionen blev vi i alla fall lite klokare. Vid två slutade vi äntligen för dagen och då var jag rätt så död. Åhh... Kunde ha somnat i biblioteket som vi satte oss i för att försöka plugga fysik. Men det gick åt skogen med pluggandet, jag sörplade bara kaffe.

Nu har jag tagit mig hem och ska snart dyka ner i fysikboken. Har ätit mat och druckit en stooor kopp kaffe innan också (ingen bryr sig). Men jag tror att jag måste ta en powernap innan jag börjar läsa, för jag somnar när som helst. Det känns som att huvudet är helt tomt. Som att alla hjärnceller har ätits upp och lämnat ett svart hål kvar. Ett hål som bara suger upp allt jag lär mig, så att jag inte minns det ändå. Så jag ska sova tillbaka min hjärna nu.



Haha! Jag bara älskar frågan på bilden nere till vänster! "Ungefär hur mycket väger Pippi Långstrumps kappsäck som är fylld med guldmnt?". Naturs fina fysik det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0