27 November 2011 - Första advent



En bild för cirka ett år sedan.

Idag är det äntligen första advent, och jag har faktiskt börat få den där julkänslan som dyker upp i juletider. Men det är ändå svårt att första att det är första advent, för kolla bara på vädret vi har här.
 
Idag är det även skyltsöndag här i byn. Då har affärerna öppet och man knallar runt och kikar i butiker. Mycket trevligt. Då brukar man alltid känna att julen är på g. Förra årets skyltsöndag så sålde jag och min spanskagrupp kakor och bullar inför vår Barcelona-resa. Då var det iskallt! Så kallt så att jag tvingades ha mössa. Och så var det massa snö. I år skiner solen, marken är grön och det är tio plusgrader. Man börjar verkligen undra vad som händer med världen.

Jag ska i alla fall snart åka ner till Torsby och titta i affärer med två av mina närmsta vänner. Kanske finner man några julklappar, det är ju dags att börja inhandla det nu. Sedan ska jag och vännerna äta ute och bara ha en trevlig dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0