Dream



Snart är det slut på skolan. Jag går ut nian med cirka hundra andra nior i Torsby om sisådär tre veckor. Det är inget jag ser fram emot. Att lämna klassen som man haft med sig tre år gör ont. Vi är ju en slags familj. Vi har kul, skrattar, pratar, gråter, grälar... Så som en familj gör. Men nu splittras vi. Fast vi kommer väl alltid ha varandra, visst..?
Lite skönt ska det ändå bli med en nystart. Fast många som man har vid sidan nu kommer ju faktiskt bli med till natur. Samhällsklassen kommer nog stå mig varmt om hjärtat, för där finner jag ju mina bästa vänner. Vi går olika vägar men kommer ändå alltid korsa varandra. Bara för att vi har olika drömmas så kommer ju inte vänskapen dö.
Och drömma ja... Min dröm, vad är den? Efter gymnasiet, vad händer då?
Vet ni vad jag vill? Antingen vill jag bli mäklare eller kriminaltekniker. Jag tror det skulle passa mig. Lite spännande till och med. Men den största drömmen är ju långt ifrån det. Drömmen att stå på en scen inför tusentals människor är större. Mycket större. Jag vill dit. Jag ska dit. Jag måste dit. Så därför står det Dream på min sko, för jag ska aldrig sluta drömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0