Ännu en "fin" diskussion i familjen Kullberg

Måste dela med mig utav ännu en rolig sak.

Jag och min syster satt vid köksbordet och pratade. Vi babbalde lite om min mormors hus, att jag gärna skulle vilja bo där när jag blir äldre och ska ha barn. Men jämt nu ser det ut som att varken mamma eller hennes bror vill ta över huset och eftersom mormor börjar vilja flytta till lägenhet så känns det ju lite som om att huset kommer säljas.

Jag: Jag skulle vilja bo i mormors hus, men inte nu. Nu har jag inte tid.

Linnea: Du är sexton år.

Jag: Jag vet, jag har inte tid! Jag ska ju flytta efter studenten och sedan dra till USA, jag har inte tid med hus nu.

Linnea: Du är sexton år, du kan ju inte köpa hus nu direkt.

Jag: Nej jag vet, men det kommer ju säljas säkert.

Linnea: Så någon ska fråga dig i morgon "Vad gjorde du igår?" och du ska svara "Jag köpte ett hus". Seriöst, det låter inte bra. Du är sexton. Du kan inte köpa ett hus bara för att det blir till salu.

Jag: Jag ska inte köpa nåt hus, jag har inte tid nu som sagt.

Haha, fina diskussioner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0