Mitt 2010

Mitt 2010 har i helhet varit bra. Det har funnits med det mesta.
Jag har varit ovanligt glad, lycklig och skrattat i massor det här året. Men jag har även varit ovanligt ledsen och nere det här året.
Men jag har nog mest varit glad.
I början av året så hände det en hel del, fast jag minns inte så mycket av det.
Jag kommer ihåg att vi var på konfirmationsläger bland annat. Där blev det mycket skratt. Prat hela natten, nästan uppbrända vantar, människor som trillade ner i "snö-stup"...
Men sen så inträffade det saker som förändrade mitt liv. Saker som aldrig kommer bli som förut igen. Jag fick två hem. En "ny pappa" och en "ny mamma". Det tog väldigt lång tid för mig att acceptera det men till sist gjorde jag det. Det var nog en av de tuffaste tiderna i mitt liv. Det var jättejobbigt men tack vare att mina föräldrar faktiskt stod ut med mig (jag var verkligen inte lätt under den tiden) och att mina vänner stöttade mig så tog jag mig igenom det galant.
Efter den jobbiga vintern så kom en ljusare vår.
Valborg var kul. Då var vi några styckna hos en vän. Vi fick se en hel del mycket sjukt då med. Men den dagen kommer betyda lite extra, för det var då vi blev ett gäng enligt mig. Det gänget betyder väldigt mycket. De sprider sådan glädje och de är alla så himla snälla! Det är nästan ibland svårt att förstå att det är mina vänner.
Några veckor efter Valborg tog jag konfirmation. Den dagen lös solen har jag för mig. Efteråt samlades familjen på en liten fest hemma.
Sen en vecka senare blev jag femton. Nästan stor. Då fick jag göra det som jag önskat mig så länge med (ta hål i naveln). Först blev det lite firning med familjen, sen blev det Nötberg.
Kvällarna i Nötberg slår väldigt mycket här i livet. Det är knäppt att man kan ha det så kul som vi alltid haft det där i skogen. Det finns inge vatten, ingen el, ingen riktig toa... Men ändå så älskar vi att ta en tripp dit.
Sen kom sommaren och oj vad den var efterlängtad! Äntligen lite sol och värme.
Sommarlovet var så bra i år. Så många bra dagar och kvällar vid Sirsjön till exempel. Det är sådana stunder i livet som man mår riktig bra. Gänget umgicks flitigt då.
Vid midsommar så var vi hos Karlsson. Inge fel det inte! Det var först tänkt att vi skulle tälta, men regnet som öste ner stoppade oss.
Men vad hände sen då?
Just ja, jag fick sommarjobba för första gången. Då hände något av det läskigaste jag varit med om. Usch, vill inte ens tänka på det. Men pengar fick jag ju i alla fall.
Sen började jag nian. Äldst på skolan. Det tog väldigt många veckor att fatta det.
Några dagar efter skolan så åkte jag och Julia ännu en gång till Nötberg. Den gången betyder nog lite extra för Karlsson. Jag minns hur nervös hon var då. Hon satt i gråa mjukisbyxor med rufsigt hår och ur de röd-rosa hörlurarna flög låtar som Bumpy Ride ut. Hon var verkligen jättenervös. Jag har aldrig någonsin sett henne så nervös. Hon stängde ut mig och Julia totalt. Fast allt gick ju bra till sist.
Veckorna i skolan rullade på bra. Till sist blev det mârten. Fredagen började jättebra men slutade i katastrof. Efter det som hände så åkte vi hem allihop och var lite ledsna. Lördagen gick bättre, men regnet förstörde det. Klassblöta och iskalla åkte vi hem ganska fort.
Sen var det bara måndagen kvar i skolan. Jag sa hej då till mina kompisar och på tisdag morgon satt jag i en bil på väg till Oslos flygplats. I cirka fem timmar fick vi flyga tils vi sist landade på Teneriffa. Två veckors solande och bara njutnig var toppen. Vi levde livets glada dagar där. Men efter två veckor bar det ju hem. Kul att träffa kompisarna igen.
Sen är det ganska suddigt. Jag kommer inte ihåg så mycket av vad vi gjorde. Jag minns i alla fall att jag skrev ett bra historieprov.
Vid Halloween kom Julia och Karlsson hem till mig. Vi såg på film och hade det som vanligt kul.
I november var det en hel del kalas. Annars var det inte så mycket mer där.
Sedan kom tomtar, snö, ljusstakar, stjärnor, julgranar, pepparkakor, knäck... ja, julen. Hela december har varit mysig. Fast väldigt hetsig.
Lucia var fint. Gåshud hela tiden. Ljus och sång.
Helgen innan jul fick jag besök va min atjejer Julia och Karlsson igen. Den natten kommer jag alltid minnas som toapapper och rökmaskin! ♥ Det var jättekul. Och det hände en hel del den gången...
Sista dagen i skolan sjöng jag på julshowen något som jag velat göra länge. Nu siktar jag mot UKM.
Till sist kom även julen. Den mysiga julen med julmat, paket, Kalle Anka och annat juligt. Juleb blev annorlunda med väldigt bra trots allt.
Sen gick dagarna och till sist blev det nyår. Gänget kom hem till mig och vi firade in det nya året med dunder och brak. Vi var lite tokiga, men det får man väl vara på nyår?
Ja, mitt 2010 var bra, men mitt 2011 SKA bli bättre.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0