Gymnasievalet gör mig rädd


Bild från julen

Jag är nästan lite rädd. Jag vet liksom helt plötsligt inte vad jag vill. Förut var allt så självklart, men nu när det börjar bli dags så tvekar jag. Jag är livrädd för att göra fel val. Verkligen livrädd. Det här kommer ju hänga med mig för alltid, bli vägen mot min framtid. 

Jag vill gå natur tror jag
, men på någont konstigt vis så känner jag oro. Egentligen är jag nog bara nervös, för det är ju natur som alltid varit självklart. 
Visst känns det hårt att veta att ingen av mina närmaste vänner ska gå natur, och det är nog där skon klämmer. Efter att ha haft några vänner vid min sida hela livet så ska vi nu splittras. Gå våra egna vägar. Ska jag vara ärlig så vet jag inte en enda som ska gå natur, och det känns inte så kul att bli själv.
Så är det någon som funderar på natur?

Sen har jag tänkt på
samhäll, det är ju mera SO-ämnen. SO har jag alltid sett som mina sämsta ämnen och NO:n och matten har jag sett som mina bästa. Men när jag fick bättre betyg i SO så blev jag väldigt förvirrad, för betygen i det var bättre. De flesta av mina vänner ska ju gå samhäll.

Sen har vi musik.
Det som jag älskar, brinner för och inte skulle kunna klara mig utan. Men det går inte, tyvärr. Det går bara inte ihop. Men jag vill verkligen.

Det här är jobbigt. Riktigt, riktigt jobbigt. Det handlar om min framtid.
Hm, vad vill jag bli sen då? Jag tror mäklare, men jag är lite inne på polis också. Drömyrket är förstås att kunna leva på musiken, men det känns inte så troligt.
Okej, det blir nog natur för mig i slutändan, för det är nog där jag ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0