Mitt 2011



Början av detta år är suddigt. Men när jag bläddrar tillbaks och ser på bilder där ifrån så minns jag allt så himla väl. Det var en trevlig tid. Jag umgicks med mina vänner i massor och var ute på lite äventyr då och då. Vi bowlade, åkte skridskor, firade min vän Julias födelsedag med att överraska henne rejält i min matkällare och så ställde vi upp i ukm. Det var en fin tid. Jag var nog ganska så lycklig då. Det var även hur mycket snö som helst, inte alls en sådan vinter som det är nu. 



   

Våren var den bästa tiden under detta år, för det var under den perioden som jag hade fullt upp. Värmen kom ifrån ingenstans i april och man kunde sola i bikini utan att frya. Man sprang runt i kortärmat och shorts och längtade efter en massa roligheter. Och visst blev det roligheter!
Det blev lite shopping i Karlstad, spexfoto med klassen, mysiga middagar med vännerna och trevliga stunder vid Sirsjön.
Och så får vi för allt i världen inte glömma resan till Falun. Idol audition i Falun. Något som visserligen gick åt skogen, men ändå var så himla kul. Man fick en inblick i hur Idol verkligen funkar. Och så fick man ju se den helt otroliga staden Falun och är så himla vacker!
Men bäst var ändå resan till Barcelona. Solen sken, vi njöt av livet och turistade oss runt. Vi gick fram och tillbaks på La Rambla och kikade i butiker och studerade den fina staden. Jag kommer aldrig glömma den resan, den var så himla kul.





Fast även sommaren har varit roande. Vi dansade  loss på Kolsnäs väldigt många kvällar, var iväg på Arvika hamnfest och såg The Baseballs och Veronica Maggio, åkte på små utflykter, badade, firade midsommar och mådde gött. Jag jobbade även en hel del under sommaren. De pengarna shoppades upp på kläder och skor.
Jag och Julia var även iväg på Rally crossen, och den är lika underhållande varje år.





Sen kom den lite mörkare tiden. Saker och ting hände som förändrade det mesta. Jag säger inte att tiden varit bedrövlig, men den har varit värre än andra. Jag började en ny skola och blev helt plötsligt så mycket större. Det var helt enkelt dags att växa upp. Gymnasietiden har inte var inte alls lätt, utan mycket tuff. Och jag har lärt mig att känna mig själv på ett helt annat sätt. Jag vet vilka mina vänner är, vilka det går att lita på och att man inte kan göra saker som man inte tycker om. Detta skolåret har fått mig att nu vilja söka till ett annat program, och det är jag glad för.
Marknaden här i byn var precis som alla andra år - lite misslyckad. Vissa stunder var den oerhört rolig, fast det var ändå där som saker och ting gick snett.
Men resten av det sista på året har varit helt okej. Mitt band har börjat spela in sin första skiva, jag har firat en härlig jul med familjen, jag har färgat mig rött och jag har slutat ställa så höga krav på mig själv.



Året har over all varit mer än lyckat. Och jag ser nu fram emot ett betydligt bättre år med massa skoj! Jag ska göra allt som jag känner för och verkligen leva.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fem på 25000 josse!!?!!??!??!?

2011-12-30 @ 21:07:50
Postat av: julia

och jaa, det var jag som skrev ovanför -.-

2011-12-30 @ 21:08:30
URL: http://hadokoah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0